Albert Heijn Groenlo gaat verbouwen


GROENLO – Albert Heijn Groenlo gaat verbouwen op de huidige locatie. In de periode van 1 tot 11 november ondergaat de winkel een metamorfose naar een moderne en eigentijdse winkel, waarin  duurzaamheid, een breder aanbod van producten en een moderne uitstraling combineren met de vertrouwde kwaliteit en gastvrijheid.

“Met deze verbouwing is ook duidelijk dat een eventuele verplaatsing van de Albert Heijn naar een andere locatie niet meer aan de orde is”, laat Bas Wallerbosch van Albert Heijn Groenlo weten.

“De huidige locatie is een bruisend middelpunt in de Beltrumsestraat, met een gevarieerd winkelaanbod waar de winkels elkaar goed aanvullen. Dit gedeelte van het centrum is nu net zo mooi, het is compact en nagenoeg alle panden zitten vol en dat is uitnodigend voor het winkelend publiek. Dat is ook wat wij van klanten en college-winkeliers horen”, aldus Wallerbosch.

Moriaan
Het Programma Stad Groenlo geeft een goede impuls aan Groenlo. “We hebben steeds een heel constructief overleg gehad met de gemeente over eventuele verplaatsing naar de Moriaan aan de Mattelierstraat. Maar alle partijen onderkennen ook dat het een lastig traject is. Er zijn geen zekerheden over wanneer die ontwikkeling gerealiseerd kan worden”, vervolg hij.

Albert Heijn kiest voor zekerheid  en ontwikkeld door op de huidige locatie. “Maar wij zijn er van overtuigd dat de Moriaan ook zonder de Albert Heijn uiteindelijk een goede invulling zal krijgen en zal bijdragen aan de doelen van het Programma Stad Groenlo”, vertelt hij.

Knoop doorgehakt
Albert Heijn Groenlo, begonnen als 100e franchisewinkel van Albert Heijn en bestaat deze maand 25 jaar. De laatste grote verbouwing dateert al weer van 2000. Verschillende opties zijn in die periode langsgekomen, van verbouwen tot verhuizen, met als laatste optie ‘De Wheme’ ook wel ‘De Moriaan’ genoemd. Maar nu is definitief de knoop doorgehakt. Het is tijd voor een nieuwe winkel met een ander inrichting. Een winkel die past bij deze tijd waarin duurzaam ondernemen belangrijk is. Duurzaam, slimmer, vernieuwing en assortiment zijn dan ook de speerpunten van de aankomende verbouwing. Die begint op zaterdagavond 1 november en duurt tot en met dinsdagmiddag 11 november 2014.

Een metamorfose in 10 dagen.

Duurzaam en gevarieerd De nieuwe Albert Heijn is straks een moderne, ruimer opgezette supermarkt. Niet veel groter, maar wel efficiënter ingedeeld.

Gepubliceerd op