20 april 2024
Home » LED displays voor lokale en regionale “boodschappen” voor de Achterhoek

LED displays voor lokale en regionale “boodschappen” voor de Achterhoek

203

Logo Scherpinbeeld

Ontdek het verleden van Groenlo

Duik in een rijke verzameling van meer dan 8.000 foto’s en films. Elke dag wordt een nieuwe oude foto toegevoegd. Deel jouw herinneringen bij elke foto!

Bekijk de collectie

OOST GELRE – Langs de N18 (Twenteroute) is op 30 april een full HD LED Display geplaatst voor weergave van lokale en regionale “boodschappen”. Het Achterhoekse bedrijf Addink Media heeft hiermee de primeur in de Achterhoek. De voorbereidende bouwwerkzaamheden voor een 2e display zijn inmiddels gaande.

LED displays langs wegen worden in het westen en midden van Nederland al vaker toegepast voor promotie van (lokale) bedrijven en evenementen. In de Achterhoek is dit concept nog niet eerder toegepast. Op de displays van Addink Media, grote “tv schermen” met een oppervlakte van 6,5 m2, is ruimte voor lokale en regionale bedrijven en evenementen. Die kunnen op de displays worden weergeven en daarmee in beeld komen bij een groot publiek.

Eigenaar Rutger Addink geeft aan: “Onze displays zijn 24 uur per dag zichtbaar en hebben continu afwisselende inhoud. De N18 is met bijna 900.000 passanten per maand voor ons en onze klanten een uitstekende locatie.” Voor de eerste twee locaties in de Achterhoek (Lichtenvoorde en Groenlo) heeft hij bewust gekozen voor locaties nabij bedrijventerreinen: “Om geen afbreuk te doen aan de mooie omgeving en het groen in de Achterhoek.”

Diverse mensen stellen overigens wel vragen bij de verkeersveiligheid. Uit een toelichting blijkt dat op landelijk niveau het ministerie van infrastructuur en milieu richtlijnen heeft waaraan degelijke displays moeten voldoen (richtlijn beoordeling van objecten langs auto(snel)wegen). De displays van Addink Media voldoen aan deze richtlijnen.

Het bedrijf van Rutger heeft een goede samenwerking met een partner in Twente. Hierdoor kunnen zij bedrijven en evenementen uit de Achterhoek ook helpen met naamsbekendheid via andere displays in Nederland. “Uiteindelijk sta ik vanuit mijn eigen principes en visie voor een betere lokale en regionale economie. Ik ben van mening dat meer mensen lokaal/regionaal moeten shoppen. Dit is voor ons Achterhoekers allemaal beter! Hopelijk kan ik met de huidige display(s) èn toekomstige displays in de Achterhoek hieraan een bijdrage leveren”, aldus Rutger. Dat dit geen loze woorden zijn blijkt ondermeer uit de initiatieven waarbij hij verder betrokken is, zoals de stichting Wentholtpark Lichtenvoorde, BS22 in Groenlo, De Uitdaging en Koopplein.nl. Stuk voor stuk initiatieven die bijdragen aan verbetering van de lokale en/of regionale leefomgeving en economie.

Meer informatie is te vinden op de website van het bedrijf: www.addink-media.nl