Stichting Promotie Lichtenvoorde draagt fakkel over


LICHTENVOORDE – Na bijna 5 jaar pionierswerk draagt Stichting Promotie Lichtenvoorde per 1 juli de fakkel over aan een nieuwe werkgroep, Promotie Lichtenvoorde genaamd. Deze werkgroep van de LOV (Lichtenvoordse Ondernemersvereniging), gaat de promotionele activiteiten voor Lichtenvoorde verder uitbouwen. In deze nieuwe aanpak gaat de werkgroep voor alle ondernemers, winkeliers en horecaondernemers intensief aan de slag met het uitdragen van de algemene en specifieke pluspunten van Lichtenvoorde.

Bekendheid in de regio
Stichting Promotie Lichtenvoorde (SPL) werd in 2011 direct na de herinrichting van het Lichtenvoordse centrum in het leven geroepen door de Gemeente Oost Gelre, Kamer van Koophandel, (toenmalig) ABT, Rabobank en anderen. De stichting kreeg als taak met promotie en ondersteuning van nieuwe en bestaande evenementen bewoners, toeristen en mensen uit de regio te verleiden het vernieuwde centrum van Lichtenvoorde te bezoeken.

Passie voor plezier
SPL ontwikkelde tal van reclamecampagnes met als overkoepelend thema: Lichtenvoorde, Passie voor Plezier. Lichtenvoorde kreeg landelijke bekendheid met de gratis Wi-Fi op het marktplein en de website www.lichtenvoorde.nl inclusief app. SPL ondersteunde een reeks aan bestaande en nieuwe publiekstrekkende evenementen waarmee de kans op levensvatbaarheid op langere termijn werd vergroot.

Werkgroep vervangt stichting
De nieuwe werkgroep gaat de ingeslagen weg van SPL zoveel mogelijk volgen en waar mogelijk behaalde successen verbeteren. Met de grondleggers van SPL is overeenstemming bereikt de nieuwe werkgroep Lichtenvoorde te blijven ondersteunen. Wethouder Marieke Frank van de gemeente Oost Gelre heeft veel vertrouwen in de nieuwe Werkgroep Promotie Lichtenvoorde (WPL) en ziet de ontwikkelingen met belangstelling tegemoet.

Voorzitter LOV, Norbert Doppen (l) neemt het stokje over van SPL-voorzitter Rob Elbers (r).
Foto: Ring Foto Primeur
Advertenties