20 april 2024
Home » Doetinchem » Begrip voor klanten uit het buurland.

Logo Scherpinbeeld

Ontdek het verleden van Groenlo

Duik in een rijke verzameling van meer dan 8.000 foto’s en films. Elke dag wordt een nieuwe oude foto toegevoegd. Deel jouw herinneringen bij elke foto!

Bekijk de collectie

Onder de studenten uit het gebied Rijn-Waal, is door de “Ler(n)ende Euregio” ook dit jaar de Duitse en Nederlandse verkoper van het jaar gezocht en gevonden!

Nederlandse en Duitse studenten Detailhandel hebben elkaar tijdens een 2-daags event leren kennen en samen geoefend. Door goed te luisteren en gebruik te maken van charme en invoelingsvermogen, lukte het de studenten de klanten uit het buurland telkens in hun moedertaal te overtuigen en tot een aankoop te bewegen.
Tijdens de finale op 9 november 2015 in de Stadthalle Kleve, werd door een 4-koppige vakjury de Duitse en Nederlandse winnaar gekozen.

Aan de Nederlandse kant won de 19-jarige Hidde Vermaas uit Nijmegen. Ook het publiek, zo’n 300 medescholieren, mocht een “Gewinner des Herzens” kiezen. Deze prijs werd gewonnen door Maikel Lieftink van het Graafschap College in Doetinchem. Andere finalisten waren Stefania Oestinova (Rijn IJssel) en Kelly van Oene (Nijmegen).
Na de wedstrijd waren alle studenten doodmoe maar ook heel blij dat ze nu nieuwe vrienden in het buurland hadden gemaakt en veel meer begrip en tolerantie voor elkaar hadden gekregen.
De motivatie en betrokkenheid van de jongelui werd ook door de jury opgemerkt, wat hun het vertrouwen gaf dat dit evenement een positieve uitwerking zou hebben op de verdere toekomst van de studenten.
De “Ler(n)ende Euregio”, ondersteund door REWE, EDEKA, Netto, Medimax en Rituals heeft met dit event weer verder gebouwd aan de samenwerking tussen Duitsland en Nederland.

deelnemers, jury en winnaars van de “Ler(n)ende Euregio” uit Nederland en Duitsland voor de Stadthalle in Kleve (foto: Alfred Derks).
Bildnachweis: Foto: PR