Home » Regionaal » Team Kramp uit Varsseveld beklimt de Alpe d’Huez voor de strijd tegen kanker

Team Kramp uit Varsseveld beklimt de Alpe d’Huez voor de strijd tegen kanker

633

VARSSEVELD – Vijf medewerkers van Kramp doen in teamverband mee aan Alpe d’HuZes. Dit is een actie waarbij deelnemers, alleen of in een team, geld bijeenbrengen waarmee zij een bijdrage leveren aan de strijd tegen kanker. Op 1 juni beklimmen Bert Willems, Mike Meeusen, Jeroen Rutgers, Gerrit Dijkslag en Hans Hofs de beroemde Franse berg Alpe d’Huez. Ieder heeft zijn eigen ambitie, motivatie en aanleiding en vindt de symboliek in de beklimming van de berg. Zoals de bouwstenen van de DNA van Kramp; samen en betrokken, gaan zij de uitdaging aan.

Het beklimmen van de berg gaat ieder naar eigen vermogen fietsend of hardlopend doen. Sommigen gaan voor de eerste keer de berg op, anderen hebben al ervaring met deze berg. Team Kramp gaat zich volledig inzetten en het uiterste van hunzelf geven om deze beklimming te overwinnen. Iedere donatie aan Team Kramp is van harte welkom. Op de website www.opgevenisgeenoptie.nl staat alle informatie over het event. Via de persoonlijke teampagina voeren de heren actie om sponsorgeld op te halen:

Alpe d’HuZes
Alpe d’HuZes is een actie waarbij deelnemers, alleen of in een team, geld bijeenbrengen waarmee zij een bijdrage leveren aan de strijd tegen kanker. Onder het motto ‘Opgeven is geen optie’ beklimmen deelnemers de legendarische Alpe d’Huez tot maximaal zes keer. Alpe d’HuZes bevordert en ondersteunt (wetenschappelijk) onderzoek naar kanker in alle mogelijke vormen, met als doel dat uiteindelijk niemand meer doodgaat aan kanker. Fietsers, lopers en wandelaars van Alpe d’HuZes hebben in de tien jaar dat de actie nu bestaat, in totaal een bedrag van ruim 141 miljoen euro opgehaald voor het Alpe d’HuZes/KWF Fonds.

Al het geld dat deelnemers ophalen gaat rechtstreeks naar het Alpe d’HuZes/KWF Fonds. Het geld uit dit fonds wordt door KWF besteed aan drie thema’s: ‘Nieuwe ontwikkelingen’ (het creëren van extra kansen voor baanbrekende onderzoeksideëen), ‘Ambitie’ (een geldprijs voor jonge ambitieuze kankeronderzoekers) en ‘Hermannetjes’ (onderzoek dat een zetje kan gebruiken zodat de patiënt sneller resultaat ervaart).

Foto: PR