Edward van Wonderen commercieel directeur De Graafschap


Gepubliceerd op

DOETINCHEM – Edward van Wonderen wordt per direct commercieel directeur van De Graafschap. De 48-jarige Van Wonderen heeft ruime ervaring in het betaald voetbal. Zo werkte hij acht jaar voor Feyenoord en was hij tussen 2008 en 2011 op interim basis actief voor diverse betaald voetbalorganisaties, alvorens algemeen directeur te worden bij PEC Zwolle.

“Met Edward hebben we een ervaren voetbaldier binnengehaald. Hij krijgt de opdracht mee om de commerciële afdeling vorm te geven en verder uit te bouwen. Het is in eerste instantie een contract voor een jaar, maar uiteraard hebben we de wederzijdse intentie uitgesproken om langdurig samen te werken. Zo kunnen we het verhaal Samen D’RAN ook op commercieel gebied verder vorm geven”, aldus algemeen bestuurder Hans Veldhorst.

“De Graafschap is een prachtige club. Altijd als ik hier kwam was het genieten. Tijdens de gesprekken met de club heb ik kennis genomen van de duidelijke visie en het beleidsplan Samen D’RAN. Daar ben ik erg enthousiast van geworden, vooral omdat dit plan in mijn ogen gaat zorgen voor een duurzame groei. In dat proces wil ik graag al mijn ervaring en energie inzetten. De tribunes moeten weer vol, de businessclub moet in alles hét netwerkplatform van de Achterhoek zijn en voor iedere tegenstander moet De Graafschap weer de meest sympathieke angstgegner zijn”, aldus Van Wonderen.

Edward van Wonderen gaat deel uit maken van het dagelijks bestuur van De Graafschap. Hij gaat dit samen doen met financieel directeur Matthijs Dam en algemeen bestuurder Hans Veldhorst.