25 april 2024
Home » Regionaal » SKB Webshop als extra service voor patiënten en hun naasten

SKB Webshop als extra service voor patiënten en hun naasten

225

Logo Scherpinbeeld

Ontdek het verleden van Groenlo

Duik in een rijke verzameling van meer dan 8.000 foto’s en films. Elke dag wordt een nieuwe oude foto toegevoegd. Deel jouw herinneringen bij elke foto!

Bekijk de collectie

WINTERSWIJK – Op maandag 17 november, is de SKB Webshop een feit geworden. Naasten kunnen vanaf heden via de website van het SKB (www.skbwinterswijk.nl) een cadeautje bestellen en dit laten bezorgen bij een opgenomen patiënt. Met deze webshop wil het SKB nog meer inspelen op de patiëntgerichtheid waar het ziekenhuis reeds om bekend staat. De service geeft naasten die om wat voor reden dan ook niet gemakkelijk bij hun vriend of familielid op bezoek kunnen, de mogelijkheid om de patiënt te laten weten dat er aan hem/haar wordt gedacht.

Patiëntgerichtheid
Patiëntgerichtheid staat bij het SKB hoog in het vaandel. Dat het hiermee goed bezig is, blijkt uit onder meer de ranking in de AD Ziekenhuis top 100 (10e plaats) en het feit dat het Winterswijkse ziekenhuis volgens het onderzoek ‘Beste ziekenhuizen’ van Elsevier, bovengemiddeld presteert op (onder andere) patiëntgerichtheid. Het ziekenhuis blijft continu zoeken naar mogelijkheden om dit verder te verbeteren.

Kaartje sturen
Nu al bestaat de mogelijkheid om via de website van het ziekenhuis gratis een kaartje naar een patiënt te sturen. Men heeft de keuze uit een tiental kaartjes, het assortiment wisselt. De kaartjes worden door het SKB geprint, waarna de gastvrouwen ze langs brengen bij de patiënten. De afgelopen tijd bereikte de afdeling Communicatie een groot aantal enthousiaste en hartverwarmende reacties waardoor is besloten te onderzoeken hoe deze service nog meer uitgebreid zou kunnen worden.

Webshop
De keuze viel uiteindelijk op een webshop. Via deze webshop, die onderdeel is van de website www.skbwinterswijk.nl, kunnen naasten van patiënten een cadeautje bestellen voor hun opgenomen vriend of familielid.
Via iDeal loopt de betaling eenvoudig en veilig. Het cadeautje wordt, net zoals de digitale kaartjes, door een gastvrouw bezorgd aan het bed van de patiënt. Bestellingen die voor 11.00 uur zijn geplaatst, worden dezelfde dag nog bij de patiënt bezorgd. Is een patiënt ontslagen, dan wordt het geld teruggestort. Het verschil met de kaartjes is, dat de cadeautjes besteld in de webshop, ook in het weekend bij de patiënt worden bezorgd. De artikelen in de webshop worden voor dezelfde prijs als in het reguliere cadeauwinkeltje in de centrale hal verkocht. Vooralsnog heeft de webshop een beperkt assortiment, men kan er tijdschriften, lekkers, bloemen en iets te drinken bestellen. Het assortiment zal meegroeien met het succes van de webshop. Overigens, al is het in eerste instantie een service voor patiënten, ook voor medewerkers kunnen cadeautjes besteld worden.

Medewerkers Catering
Medewerkers van het Facilitair bedrijf van het SKB verwerken de bestellingen en brengen de cadeautjes naar de gastvrouwen. Die zorgen er dan voor dat de bestellingen aan de patiënten overhandigd worden. In het weekend ligt ook de bezorging in handen van de cateringmedewerkers. Eén van die cateringmedewerkers is Dianne Ophof-Kolthof. De webshop is een zogeheten ‘plustaak’ (een extra taak waarvoor ook extra tijd wordt vrijgemaakt) voor Dianne. Zij is hier erg blij mee, omdat het winkeltje altijd al haar speciale aandacht heeft gehad. Dianne vertelt: “Het bezig zijn met en nadenken over de webshop is echt iets voor mij.” Seniormedewerker van de catering, Bas Diks vult aan: ”Al toen het cadeauwinkeltje nog plaats had in de centrale hal, was Dianne al bezig met het bedenken van ideeën en leuke acties hiervoor.” Dianne glimlacht en vervolgt: “Ik werk al 15 jaar in het SKB, deze plezierige uitdaging komt echt op het juiste moment” Dianne en Bas denken beiden dat de webshop een nieuwe stap is in het aanbieden van een extra service. Bas: “Met de webshop toon je gastvrijheid, je brengt het ziekenhuis eigenlijk in de huiskamer van de mensen. Vanuit huis kunnen naasten betrokken zijn bij de in het SKB opgenomen patiënt.” Dianne: “Ik kijk ernaar uit bij te dragen aan de mogelijkheid een vreugdemomentje te brengen in de dag van de patiënt. Een glimlach op een gezicht, een moment van ’Kijk nou eens wat leuk’, een lichtpuntje.”

De webshop is te benaderen via www.skbwinterswijk.nl/webshop, of vanaf de homepagina van de website.