GOV postercampagne: Steun lokale ondernemers


Gepubliceerd op

GROENLO – Het Groenlo’s OndernemersVerbond (G.O.V.) is een postercampage gestart om consumenten bewust te maken van het shoppen in eigen woonplaats. Met de komst van online-winkelen is het consumentengedrag sterk aan het veranderen ten koste van lokale ondernemers. Men gaat vaak blind voor de laagste prijs, terwijl het prijsverschil met een lokale winkel vaak helemaal niet zo groot is. Ook onderschat men nogal eens het belang van goede service, het eenvoudig kunnen ruilen, en het belang van een goed advies. Dat verschilt uiteraard per branche.

Groenlo heeft een divers aanbod aan winkels, horeca en dienstverleners. Deze ondernemers werken hard om hun klanten het beste te kunnen bieden. Gastvrijheid staat bij hen hoog in het vaandel. Zij kunnen uw steun goed gebruiken. Zij dragen immers bij aan een voldoende nivo aan voorzieningen in Groenlo. Dat is nodig wil het aantrekkelijk blijven om te wonen in Groenlo. Zou het winkelbestand grotendeels verdwijnen, dan heeft dat zijn effect op de huizenprijzen in Groenlo. Maar ook effect op werkgelegenheid. Een binnenstad met veel zaken vormt een ontmoetingsplek, en heeft daarmee ook een sociale functie.

Afglijden naar een plaats waar alleen nog een supermarkt en enkele retailketens kunnen bestaan dat wil niemand. Het G.O.V. wil het besef bij bewoners laten groeien dat hun steun van lokale ondernemers cruciaal is voor een gezonde toekomst voor Groenlo. Sinds dit weekend hangt daarom bij diverse ondernemers de raamposter met de tekst:

Doe zaken in de buurt, Winkel in de buurt, Eet in de buurt, Geniet van je buurt.
Verander de wereld, Begin bij jezelf, Steun lokale ondernemers.


Een gedachte over “GOV postercampagne: Steun lokale ondernemers”

  1. Wat heeft Groenlo te bieden dan ? De helft staat leeg of bieden damesmode aan en kroegen en kappers.
    Helemaal niks is het !

Reacties zijn gesloten.