wo 24 jun - Groenlo: 20 graden, 19-34 graden meer weer →
Code oranje Gelderland Hitte wo 01:00 - wo 12:00 Meer informatie Zeer warm met maximumtemperaturen tussen 27 en 36...
1.103 keer bekeken

MISTE – Op vrijdag 4 december a.s. worden op het landgoed Kotmans in Miste-Winterswijk 3 bomen geplant aan het schrieverspad. Dat gebeurt om 14.00 uur. Elk jaar worden door een speciale commissie enkele personen en/of instanties eervol genomineerd om daar een boom te planten. Ze moeten zich in het verleden of in de huidige tijd hebben ingezet voor het behoud en het cultiveren van de streektaal.

Dit jaar wordt een boom geplant door: Hans de Beukelaer uit Aalten, uitgever en publicist op gebied van o.a. streekcultuur. Wim van Keulen uit Zelhem, oud bestuurder van talrijke organisaties op gebied van streekcultuur en uitgever van streekboeken. Toneelvereniging TOEP uit Kotten-Winterswijk, propageren van de streektaal d.m.v. toneelstukken en openluchtspelen.

Het schrieverspad is inmiddels uitgegroeid tot ’n fraaie laan met ca. 40 verschillende bomen. Na afloop presenteren de boomplanters zich bij café-restaurant den Tappen in Miste-Winterswijk.

Foutjes, opmerkingen, nieuws, activiteit of als je iets opmerkelijks hebt gefotografeerd?

📧 Stuur je tip in
Bron: field_54267a93e7ef3
📅 Heb je een evenement?
Stuur je evenement gratis in en bereik lezers in de regio.


Gratis insturen