za 27 jun - Groenlo: 30 graden, 25-36 graden meer weer →
Code rood Gelderland Hitte vr 22:00 - za 21:00 Meer informatie Extreem hoge temperaturen.Wat kan ik verwachten en wat...
618 keer bekeken

MISTE/WINTERSWIJK – Op zaterdag 2 november a.s. worden op het landgoed Kotmans in Winterswijk-Miste weer een boom geplant aan het Schrieverspad. Dat gebeurt om 14.00 uur. Elk jaar worden door een speciale commissie, namens de Dialectkring Achterhook en Liemers (zie www.dialectkring.nl), enkele personen en/of instanties eervol genomineerd om daar een boom te planten.

Ze moeten zich in het verleden of in de huidige tijd hebben ingezet voor het behoud en het cultiveren van de streektaal.

Dit jaar wordt een boom geplant door:  Het echtpaar Gertrud en Wilhelm Elling (uit Vreden-Duitsland). Het Schrieverspad is dan uitgegroeid tot ’n fraaie laan met 67 verschillende bomen.

Na afloop presenteren de boomplanters zich op een bijeenkomst voor genodigden bij café-restaurant den Tappen in Winterswijk-Miste.

Foutjes, opmerkingen, nieuws, activiteit of als je iets opmerkelijks hebt gefotografeerd?

📧 Stuur je tip in
📅 Heb je een evenement?
Stuur je evenement gratis in en bereik lezers in de regio.


Gratis insturen