vr 26 jun - Groenlo: 30 graden, 20-38 graden meer weer →
Code rood Gelderland Hitte vr 22:00 - za 21:00 Meer informatie Extreem hoge temperaturen.Wat kan ik verwachten en wat...

Thijs van Beem stopt als burgemeester van Winterswijk

872
872 keer bekeken

WINTERSWIJK – Thijs van Beem stopt als burgemeester van Winterswijk. Dat maakte hij vorige week in de vergadering van de gemeenteraad van Winterswijk bekend.

De burgemeester wil zijn functie in maart 2017 neerleggen en gaat niet voor een herbenoeming. “In overleg met de Commissaris van de Koning Cornielje heb ik besloten niet voor een derde termijn in aanmerking te willen komen. Volgend jaar word ik 64 en ik vind het einde van de benoemingstermijn een goed moment om te stoppen”, verklaarde de burgemeester.

Van Beem noemde het burgemeesterschap van Winterswijk een prachtige, maar intensieve baan. “Ik ga me oriënteren op andere werkzaamheden, zonder de 7×24 uurs-belasting die het burgemeesterschap met zich meebrengt. Door mijn besluit nu bekend te maken hebben de gemeenteraad en de Commissaris voldoende tijd om een opvolger te vinden, ruim voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.”

Thijs van Beem (PvdA) is sinds 16 maart 2005 burgemeester van Winterswijk. In 2011 werd hij herbenoemd voor een tweede termijn van zes jaar.

Foto: PR

Foutjes, opmerkingen, nieuws, activiteit of als je iets opmerkelijks hebt gefotografeerd?

📧 Stuur je tip in
Bron: field_54267a93e7ef3
📅 Heb je een evenement?
Stuur je evenement gratis in en bereik lezers in de regio.


Gratis insturen